Isstorm

Herregud ni kommer inte tro era öron. Det är isstorm här i Toronto som har pågatt i några ndagar. Det innebär att det kom massor med snö, började regna som satan och sen frös på och så håller det på varje dag. Med andra ord är det isgata ute, man kan knappt gå utan att ramla, allt är täckt i is... Det värsta är dock att cirka 300 000 människor är utan ström, även jag och Kyle.. Igår kväll slocknade allt loch vi har fortfarande ingen el, det kommer att  ta minst 72 timmar innan det kommer tillbaka!!
Jag kan  inte ens koka kaffe hemma just nu, allt är kolsbart  eftersom vi bor i en källare utan fönster plus att det är ISKALLT! JAg sov i två tjocktröjor, byxor och strumpor igår men frös ändå.
 
Tunnelbanan fungerar inte, spårvagnarna fungerar inte, vissa har inte ens rinnande vatten och mataffärer och cafeer    är nerstängda. Det känns så öde ute att jag trodde att världen höll på att  gå under. Poorya har bokat ett hotellrum inatt så jag, kyle och billy fiick sova där så vi inte  behöver frysa! Helt skjukt ju, jag har aldrig varit med om strömavbrott längre än en timme.
Inte kul, speciellt inte i tre dagar!
 
Jag ska ladda upp lite bilder från mobilen!
 
Pusss

Kommentera här: