semestern

Livet i Trinidad är väldigt enkelt och laid back. Man stressar inte och man lever för Liming (festa på öspråk). Vi har varit här i fem dagar och varhe dag har varit fullt upp! vi har hälsat på släktingar varje dag oftast flera olika hus per dag. med detta sagt blir det inte mycket sola! jag solar kanske en timme på morgonen innan vi blir upphämtade av någon. Det är så hett i solen att man inte orkar pressa på garageuppfarten eftersom det varken.finns vind eller vatten.

I fredags åkte vi till stranden men fet började ösregna på vägen och hade bara ca 20 mins uppehåll så vi åkte hem ganska tidigt. I lördsgs var vi på en Fete, en stor utomhusfest med liveband, typ en konsert. Man tog med sig egen dricka och dansade natten lång! De börjar värma upp inför karnevalen.
Igår åkte vi till stranden vid tre på em så vi fick inte mycket sol. öfolket är inte så snabba av sig och de vill INTE sola :p
Idag träffade vi Christine (kyles mamma) och pojkvännen Gord som kom hit i lördags. De bor hos auntie burnol så vi var där ett tag, åkte till en galleria och sen hälsade vi på auntie Gopoul som är 96 år! sötaste tanten jag någonsin sett! hon är pigg och kry och man ksn inte tro att hon är så gammal!
vi bor hos auntie Ena och hon är 90, även hon är pigg (frisk) som en nötkärna!
Jag älskar maten här men det gör onte min mage. . jag har ont mest hela tiden! min favorit är haj :) jag älskar mangon här! man plockar dem när de är så solmogna att de fallit från träden. Steven har två stora mangoträd i sin trädgård så vi får en påse mangos av honom när vi frågar :)

det är otroligt dyrt här. jag trodde inte det men en lunch kostar upp emot 140:- och kläder och smycken är dyra, maten i affären är dyr. Vi försöker köpa på billiga ställen. vi köper mycket mat från matstånd på gatan.

Imorgon ska vi äntligen till stranden men kl 10 på morgonen! och på onsdag åker vi till Tobago!







Kommentera här: