working mode

Nytt år nya möjligheter eller??
 
Jag tror det i alla fall! Jag träffade en kvinna på tunnelbanan precis någon vecka innan jul och vi började prata och bytte kontakter med varandra. I söndags så träffades vi för en fika och när vi satt och pratade om lite allt möjligt kom det på tal att jag har en examen inom HR. Det visade sig att hon har startat ett eget företag eller produktionsbolag som producerar teater och hon behövde en Human Resources Manager men var inte i en position att kunna betaöa någon lön så jag har praktik hos henne i 90 dagar 7h/vecka. Efter de 90 dagarna så trodde hon att det fanns möjlighet till en betald position!
Jag tycker verkligen att det här kommer lägligt, jag behöver VERKLIGEN erfarenhet och jag hoppas att det ska hjälpa mig när jag söker jobb. Fin titel va? :D
 
Den här vintern är så jäkla brutal!! Det är såndär kyla som går igenon kroppen ända in till skelettet. Och gatorna är av ren is så det är omöjligt att ens promenera till tunnelbanan. Inte nog med att istormen slog ut electricitet och slog ner en massa träd som har orsakat mycket för folket har en massa vattenrör spruckit så många är utan vatten. De håller på att gräva PRECIS utanför vårt hus men av någon anledning har vi vatten! Det låter som att jag bor i Afrika.. Men på tisdag åker jag ju till Trinidad och Tobago! Fy FAN vad skönt det ska bli att gå i flip flops och bikkni! Ni anar inte! Kyle fyller år när vi är där och igår gick jag och köpte honom en portfölj i brunt läder =) Jag hoppas hn gillar den! Dock så vet jag inte hur jag ska få med den till Trinidad eftersom den är så jäkla stor haha :p
 
Just nu sitter jag i parlamentshuset och väntar på min mentor jag ska skicka iväg lite kontrakt och så idag.
Vår gata just nu. Det är inte ens vatten mellan hjulspåren, det är is.
 
Igår på min lunch åt jag asiatisk / sushi buffe! YUM! Så gott och så fet kände jag mig efteråt.
 
Jag bakade hälsosammare kakor! Gjort av mandelmjöl, kokosmjöl, kokosolja, honung, nötter och mörk choklad.
 
Jag har inte druckit kaffe på flera dagar pga av förkylning och idag gjorde jag det och nu vill jag bara ha mer och min mentor verkar vara minst 20 min sen och jag vill bara gå och köpa kaffe. Skjut mig.

Kommentera här: